Pilates & Yoga

A WAPS pots trobar un grup de classes dirigides més suaus, centrades en el jo i que són atractives per aquells que volen cuidar-se. Oferim Pilates i Balance com a mètodes de condicionament físic sense impacte articular, basades en moviments controlats i fluids, i que en tot moment mantenen una connexió entre cos i ment. En les sessions de Balance es combina diferents disciplines com el Pilates, Tai-txi, Ioga, estiraments i relaxació. Les dues són modalitats esportives que apareixen encaixades dins un mateix estil, cadascuna té uns objectius i característiques pròpies que les fan úniques.

YOGA
El seu nom prové de la paraula “Unió” i és una disciplina tradicional mil·lenària, física i mental. Original de la Índia, es caracteritza per les seves pràctiques de meditació en hinduisme, budisme i jainisme. Amb la pràctica del Ioga s’uneix l’ànima individual amb la divina, centrada en la percepció del jo espiritual i el benestar general del cos.

PILATES
És un sistema d’entrenament físic i mental creat per Joseph Pilates a principis del segle XX. Es basa en el seu coneixement en diferents especialitats de gimnàstica, traumatologia i Ioga, unint el dinamisme i la força muscular amb el control mental, respiració i relaxació. Se centra en el desenvolupament dels músculs interns, per mantenir un equilibri corporal i donar estabilitat a la columna vertebral, per al que es molt usat com a teràpia de rehabilitació o prevenció de mal d’esquena.

DIFERÈNCIES CLARES
Els dos sistemes són excel·lents per enfortir el cos, millorar la postura i guanyar flexibilitat. Encara que en els dos l’atenció a la respiració és clau (encara que l’utilitzen de forma diferent) i tant un com l’altra poden ajustar-se a diferents necessitats i nivells de fitness. Els dos estan recomanats per enfortir el sòl pèlvic, essencial per la vida de la dona, per això recomanem també afegir en aquest grup els Hipopressius, centrat en aquest.

Els exercicis de Pilates, busquen enfortir la musculatura de l’esquena. Poden fer-se en una màrfega a terra o utilitzen material especialitzat, el que pot tenir un desavantatge si el que es busca és practicar-lo a casa o de manera autònoma.

El Ioga, busca ser una activitat que repercuteix més en ment i cos. És més profunda i necessita una ment que s’emmotlli al treball de meditació i concentració.
Les dues disciplines són adequades per a persones de totes les edats i condicionaments físics. En ser un exercici de baix impacte pot ser practicat per a nens i persones grans. En aquesta última franja d’edat, és inclús recomanable, ja que lluita contra la pèrdua de mobilitat i els problemes musculars de l’edat.

Si la teva condició física no es òptima, tampoc et preocupis, ja que la seva baixa intensitat permetrà que els exercicis s’adaptin a tots els qui no esteu acostumats a fer exercici diari. Amb el temps començaràs a veure resultats e inclús podràs perdre algun kilet de més que tant et preocupen. Anima’t!