Treballa el Sol Pèlvic

Molts són els mites i les creences que existeixen respecte al sol pèlvic i aquest fet ens porta al desconeixement, i conseqüentment, a treballar-lo de forma incorrecta.
Aquest conjunt de músculs es troba concretament a la part inferior de la zona abdominal, i té com a funció principal suportar òrgans (bufeta, úter, vagina, etc.). Tenir un bon to muscular en aquesta zona ens aporta diferents beneficis, com evitar la incontinència urinària, millorar les relacions sexuals, facilitar el part i la recuperació post-part, entre molts altres els quals els homes també poden beneficiar-se. És una musculatura que necessita un treball molt específic per activar-se, el qual es centra en vàries tipologies d’exercicis.
A continuació us presentem de forma breu els més coneguts:

Exercicis de Kegel

KegelAquests exercicis van ser desenvolupats la dècada dels anys 40 i van específicament dirigits a l’augment del to muscular d’aquesta concreta zona, molt utilitzat en el post-part.

Els exercicis consisteixen en realitzar contraccions de forma voluntària de la zona pèlvica, de forma lenta i molt controlada. Aquests s’hauran de realitzar vàries vegades al dia per tal de ser efectius i sempre sota els consells dels professionals. La constància ens asseguraran resultats que podràs notar passades unes setmanes.

Exercicis Hipopressius

És un treball de tonificació concret per la zona abdominal, que ens aporta, també, beneficis per la zona del sol pèlvic. Els mètodes utilitzats són posturals i respiratoris, i ens ajuden a reduir la pressió intrabdominal. La pràctica d’aquests exercicis ens permetran de forma molt rellevant reduir el perímetre de la cintura abdominal, enfortir el sol pèlvic, així com reforçar la zona lumbar i abdominal, tot reduint els dolors que podem tenir en aquesta zona i així com evitar l’aparició hèrnies inguinals, més comuns en els homes. Per tant, podem afirmar que no tan sols són exercicis dirigits a les dones en post-part sinó que poden aportar beneficis en ambdós sexes, vinculats a la salut i també al rendiment físic en esportistes.

És molt important controlar la postura, que és molt concreta, per tal d’aconseguir els resultats desitjats i evitar possibles lesions. Per aquesta raó, és molt aconsellat realitzar la pràctica sota supervisió professional.
efectius i sempre sota els consells dels professionals. La constància ens asseguraran resultats que podràs notar passades unes setmanes.

On ho pots fer?

Aquests exercicis els podràs realitzar al nostre centre en dos formats diferents:
-Com una activitat dirigida dins de la nostra graella. S’oferireixen classes dirigides de 30′ per a que practiquis de forma continuada en tots els horaris.  La condició d’accés és haver realitzat un curs de grup a WAPS o contractar dos classes particulars per 50€ on t’ensenyarem les bases per a que la pràctica sigui el més efectiva possible. Pots veure la nostra graella a http://www.waps.cat/graella
-Com a curs tancat en grups de 6 a 8 persones. Podeu veure més informació a http://www.waps.cat/altres-classes/#hipos

Hipopressius